Måla en egen tavla- Rosor

Jag har ingen aning om hur jag kan inleda detta inlägg utan att låta som reklam... 
Men i det här inlägget så tänkte jag visa er hur man kan måla dessa söta rosor! Skit lätta att göra men jag varnar er om att det tar längre tid än vad man tror. Eller ialla fall längre än vad jag trodde att det skulle ta.
Då börjar vi! 

Du behöver:
Canvas tavla, valfri storlek
Akryl färger, färg efter smak (jag hade rött och blått)
Vatten
Penslar, märkte att det räcker med bara en stor och en liten detalj pensel
 
 


Börja med att måla formen på roserna. Blanda i lite vitt i den röda (om du valt rött vill säga) färgen och även lite vatten. Ta så mycket vatten du känner funkar bäst för dig. Och var inte allt för noga med formen.
Jag hade tänkt visa hur jag gjorde de tonade rosorna men innan jag hann reagera så hade jag raderat dom bilderna... smart ass over here..!!
Men det jag gjorde var att jag tog och började i den tänkta mitten med den lila färgen. Och om vi säger att jag ska göra en som tonar åt blått, så jobbade jag uppåt med den lila färgen. Tog bort färgen från pensel och gjorde några blåa streck under mitten av rosen, tog bort färgen från penseln och sedan använde jag mig utav bara vatten och blandade ihop färgerna. Sedan lade jag till lite färg efter smak.
 
Ta sedan orginal färgen och en detalj pensel och måla bladen, och även här så tycker jag att det blir bäst om man inte tänker allt för mycket på placering och färg osv.
På de tonade rosorna valde jag att bara ha lila färg på bladen, men om man vill så kan man ta och tona dem med.
 
KLAR!
Hoppas att ni fick insperation att testa själv och att ni då förstod vad jag menar, om inte är det ju bara att fråga! För även om jag inte bloggar ofta så tittar jag in och kollar om något har hänt.
Men säg gärna vad ni tyckte om detta försök till ännu en tutoral.



Kommentera inlägget här:

Har du ett namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Lätta på ditt hjärta här:

Trackback